"נתניהו הוא עלה נידף, אין לי עניין עם הנציגים החרדים"

    בעבר, בעיקר בתקופת גרוניס, סברתי שביהמ"ש לוקח סמכויות מרחיקות לכת בפרשנות שלו ובסמכויות שהוא נוטל לעצמו, אבל זה לא המקרה
    ישראל פריי 2 Comment on "נתניהו הוא עלה נידף, אין לי עניין עם הנציגים החרדים"

    העתירה לביטול התיקון בחוק הגיוס • שלח: "לראשונה, המדינה הודתה כי היא לא מתכוונת לגייס חרדים, זה למעשה מבטל את היותו של צה"ל צבא העם – משמעות החורגת בהרבה מסוגיית בני הישיבות" • "מי שהופך את הדיון החשוב הזה לנגח את הבג"צ ה"מרושע", מפספס את הסיפור"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    בעבר, בעיקר בתקופת גרוניס, סברתי שביהמ"ש לוקח סמכויות מרחיקות לכת בפרשנות שלו ובסמכויות שהוא נוטל לעצמו, אבל זה לא המקרה
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום נערך דיון בבית המשפט בעתירת 'יש עתיד' הדורשת לפסול את תיקון החוק שהעבירו המפלגות החרדיות עם הקמת הממשלה הנוכחית, המבטל את חוק השוויון בנטל שהעבירה מפלגתם בממשלה הקודמת.

    בראיון ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', התייחס בכיר 'יש עתיד' וממובילי חוק השוויון בנטל, ח"כ עופר שלח לדברי השופטים – שנימת הביקורת נגד החוק הנוכחי הייתה גלויה – וטען כי מדובר בעניין שיפוטי ממדרגה ראשונה, כמו גם היותו בעל השלכות קריטיות למארג החברה בישראל.

    "התיקון בכנסת הנוכחית לשונו לא ברורה, הוא נחקק בבהילות, בחוסר סדר עד שהשופטים אמרו כי אינם מבינים כלל מה כתוב בו. הדבר המשמעותי ביותר הוא שהמדינה אמרה לראשונה, כי אין לה שום כוונה לפעול לגיוס חרדים לצה"ל. לא לגייס, לא לעשות סנקציות – לזה יש השפעה משמעותית מאוד. המדינה אמרה היום בפעם הראשונה באופן רשמי: אין שום כוונה ושום סנקציה לא תוחל על צעיר חרדי שלא יתגייס. עמדת ממשלת מבטלת את חובת הגיוס בישראל, זה מרחיק לכת הרבה מעבר לסוגיית גיוס בני הישיבות".

    שלח הרבה להדגיש את משמעות תשובת המדינה לבג"צ ככזאת המערערת על היותו של צה"ל צבא העם, ועל הבסיס עליו מושתתת החברה בישראל. הוא גם ביקר את תהליך ההצבעה בממשלה, על פזיזות, חוסר שיקול דעת וניסוח מעורפל – המוכיחים לטענתו את הטעות השערורייתית שבהעברתו.

    "שני האנשים החתומים על החוק הנוכחי הם אותם אלו החתומים על חוק השוויון בנטל של 'יש עתיד'" – הפנה את האצבע המאשימה לשר הביטחון אך בעיקר לראש הממשלה – "מתנהגים כמו עלה נידף. פעם אחת הולכים עם 'יש עתיד', פעם אחת עם הסיעות החרדיות. זה משחק למי שלא רוצה להיות ראש ממשלה. הוא אולי אוחז בתואר, אבל הוא לא באמת ראוי לו".

    "אין לי עניין אם הנציגות החרדית. הם עשו את מה שהם מצאו לנכון לטובת מצביעיהם, אני מדבר על ראש הממשלה", הדגיש שלח.

    מימרן: מדברים הרבה על האקטביזם השיפוטי, האם זו לא דוגמה מצוינת להתערבות ביהמ"ש בתהליך דמוקרטי חוקתי שאנשים הלכו על מצעו לבחירות?

    "תראה, אני החסיד הקטן של האקטביזם השיפוטי. בעבר, בעיקר בתקופת גרוניס, סברתי שביהמ"ש לוקח סמכויות מרחיקות לכת בפרשנות שלו ובסמכויות שהוא נוטל לעצמו, אבל זה לא המקרה. כשהדברים מתנגשים עם ערכי היסוד של כל חקיקה, של עיקרון השוויון – שאלו הסיבות שביהמ"ש דן בעתירות הקודמות ופסל את חוק טל – בית המשפט נדרש ובצדק לומר את דברו. מי שהופך את הדיון החשוב הזה לנגח את הבג"צ ה"מרושע" הזה, מפספס את הסיפור".

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נו זה ברור, תמיד נתניהו אמר שמה שהוא מקשיב ללפיד זה בעל כרחו [עי' בנאומו "שתו לי אכלו לי"] ולא מתוך אדאולגיה ,אז עכשיו שהוא ב"ה השתחרר ממנו זה ברור שהוא יפעל אחרת.

    2. 1

      נו, הרב גרוסמן איפה אתה כשצריך אותך? זו "יש עתיד" שחיבקת אותה ועטפת אותה בחום ואהבה.